torsdag den 9. august 2007

Hej verden!



Hej, Jeg hedder Noah Klinkhammer Adler-Nissen og er lige blevet født i tirsdags kl. 4.39 om morgenen. Jeg lå ellers og hyggede mig rigtig godt i min mors mave, så jeg kom først ud da mor og far lokkede mig men en fin ny bil og dejlig mælk. Min mor fik veer mandag aften omkring kl 18.00 og kl. 20.30 besluttede hun og far at køre hen på hospitalet. Der var en flink jordemoder der tilbød mor en dejlig cocktail af morfin, panodil og sovemiddel. Hun sagde at mor og far gerne måtte tage hjem og vente lidt før de kom igen men mor nægtede at gå op til 4 sal hvor vi bor igen, så de fik lov til at blive. Og det var nok meget godt for cocktailen var slet ikke så god igen, efter en time gjorde det bare endnu mere ondt, så far fik jordemoderen til at tjekke om jeg snart var på vej ud - og det var jeg!

Så mor og far kom ind på en fødestue og mor fik et dejligt varmt bad. Da klokken var 00.30 råbte mor av av så det kunne høres på hele hospitalet og jordemoderen kom igen. Jeg havde travlt med at komme ud så det var derfor det gjorde så ondt på mor. Jordemoderen prøvede at hjælpe mor ved at give hende små nåle i ryggen og lattergas (far fik også lidt!). Da klokken blev 03.00 begyndte mor at prøve at presse mig ud men, jeg besluttede mig for at jeg måske alligevel ikke synes det tegnede så godt med den her verden. Jeg ville hellere blive inde i maven i stedet. Jordemoderen prøvede at få livmoderen til at tvinge mig ud ved at give mor et ve-drop på fuld styrke, men det hjalp ikke. Efter der var gået en time på den måde var mor så træt at hun ikke kunne presse mig ud selv. Så der kom en rar dame og satte en sjov hat på mit hovede og trak i mig få at få mig ud. Men hatten faldt af, så hun måtte finde en endnu større hat og så til sidst sagde det smut og jeg kom til verden kl. 4.39.

Der var en læge der hed Jakob der hjalp mig med at trække vejret og vejede mig og fandt ud af at jeg vejede 3965 g. Jeg var ikke helt så god til at trække vejret så far og Jakob tog mig med på børneafdelingen og gav mig en slange i næsen så jeg bedre kunne trække vejret.



Det hjalp, så da mor var blevet syet sammen og kom hun for at møde mig fik jeg lov til at få slangen ud af næsen og komme med mor og far på hotel-barselsgangen hvor vi alle tre kunne sove.



Det var rigtig hyggeligt at hilse på alle de søde damer, de var meget interesseret og spurgte meget ind til hvordan mor, far og jeg havde det. Heldigvis havde vi det alle tre super godt, faktisk så godt at vi kun sov på hotellet en nat. For allerede næste morgen, tog mor og far mig ned til vores nye bil. Den var smadder flot, og det var rigtig skægt at køre i den. Det var far der styrede bilen mod kolding gade hvor vi bor, der var ikke så langt, men det var sjovt alligevel. Mor og far bar mig helt op i toppen af det hus vi bor i, der var rigtig langt op, vi bor nemlig på fjerde sal. Men ved i hvad, inde i lejligheden havde jeg min helt egen private strand, det syntes jeg godt nok var super sejt.


Jeg kan rigtig godt lide at bo sammen med mor og far, men jeg skal lige vende mig til at man altså skal sove om natten. Det er jeg ikke så godt til endnu, men det kommer nu nok.

Jeg har mødt rigtig mange af vores familie og venner, de var rigtig søde, de havde alle sammen fødselsdags gaver med til mig. Dem er jeg blevet rigtig glad for, derfor vile jeg gerne takke jer alle sammen. Det var rigtig hyggeligt at hilse på jer og jeg håber at vi får det rigtig skægt sammen fremover!!!! PEACE OUT YOU ALLL...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kære Noah
Dejligt at læse om dine første oplevelser, uden for din mors mave. Du er født under en lykke stjerne, det er ikke alle børn som bliver født med hat, får ny bil og ligger på stranden inden for det første døgn de bliver født.-Ja der bliver noget at leve op til, de næste 18 år. Vi glæder os til at følge med på sidelinien.

Knus og Varme tanker
De 4 fra Slottet